Saturday, July 10, 2010

Of Bersyukur

Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Segalanya alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang menurunkan rahmat-Nya kepada sesiapa yang Dia mahukan dan menahannya bagi siapa yang Dia mahukan.

Dan aku beristighfar kepada Allah yang menurunkan azab-Nya sebagai peringatan, qadar-Nya sebagai petunjuk dan kifarah sebagai penebus kesalahan.

Sepertimana yang saya telah sebutkan didalam blog post saya sebelum ini,saya telah mencapainya.Semua orang punya matlamat masing-masing. Mungkin saya tidak begitu ambitious, tetapi begitulah, saya sedar kemampuan diri saya setakat ini bagaimana. Mungkin orang lain menangisi apa yang saya dapat ini, tetapi hati saya di saat ini alhamdulillah berbunga-bunga.

Lebih baik semester depan inshaAllah.

‘Sesungguhnya orang yang berjaya ialah mereka yang hari ini lebih baik daripada semalam dan orang yang gagal adalah mereka yang hari ini lebih teruk daripada semalam, manakala orang yang terpedaya adalah mereka yang hari ini sama dengan hari semalam’ – hadis riwayat Bukhari dan Muslim

No comments: