Friday, November 7, 2008

Mithali

'Kakak', adik pompuan aku ni esok Insha-Allah nak bawak dia gi tengok High School Musical 3. Dok gaduh tak tengok lagi. Selayang Capitol tak tayang citer ni. Aku dah tengok dah, tetapi dah dia nak sangat tengok,aku bawak jeler. Urm.

Baik aku yang bawak daripada dia gi dengan kawan-kawan perempuan dia tu. X percaya aku. Sedangkan kat Ipoh pun kalau balik kampung, takder harapan la aku nak bagi adik aku ni gi kuar ngan pakwe dia, si Faiz tu gi jalan-jalan tengok wayang ker. Abah, mak tak larang pun, aku tak boleh. Baru form 2 satu hal, isk, tak harap aku pakwe-makwe ni. Langkah mayat aku dulu nak bawak anak dara orang ke hulu ke hilir. Kecik-kecik dah gatai nak dating. Senang, biar abang dia ni je yang bawak gi mana-mana.

Konon abang mithali la. Mithali tak mithali, takder keje aku nak bior adik merayau-rayau tak ketahuan hala. Esok kat mid, nak bawak dia gi MPH..
Biar dia menikmati kenikmatan berada dalam dunia ilmu juga, sepertimana gembiranya aku berjam-jam menikmati masa membelek-belek buku, menyelak-nyelak helaian. Samada dia menderita mengikut aku esok, atau dia juga boleh mula menghayati keasyikan membaca.

Hahaha.

4 comments:

Anonymous said...

kawenkan je. hahaha.

sori2.

wankhai said...

kalau kerajaan Malaysia bagi, memang nak bagi kawen ajer.

kecik2 dah pandai. wakaka.

ini si faiz tu form 3 baru. Mujur dia hensem dan hormat orang tua. kalau adik saya ni pilih mat rempit mana2 ke, memang aku buat drama nanti...

" siapa kekasihmu itu? pelajar sek agama kah, pelajar SBP kah, MRSM kah?"

" Apa?! mat rempit yang malas bersekolah?!"

Anonymous said...

hueh. mamaku actually did that. hahahaha. dan sebenarnye kan, seronok je. sebab dapat bg jawapan yang macam "hah amek kau ingat aku x reti pilih ke?". keh3.

i bet kalau kamu buat, bertanya pasal si faiz ni pun mesti adikmu dengan bangga je jawab. hehe.

wankhai said...

ala, baru form 3..
taktau arah tujuan hidup lagi.
My adik pun malas2 belajar ni...
Bercinta mau,belaja'maleh.

Kalau aku carikan, aku merisik izdihar ajer..
Tapi rasa tak sekufu pulak. wakaka.
isk sudah, dah melalut.