Monday, September 22, 2008

Boling dan Shopping Raya






Hari Jumaat, budak-budak yang duduk dekat ngan Seremban selalunya balik rumah. Dan ada kes kronik di mana mereka pulang sebaik sejurus Solat Jumaat habis di masjid dan pulang ke kolej tengah malam buta Hari Ahad. Oh please.


Budak-budak main bowling. Aku ikut ajer. Ingat nak tengok-tengok ajer macam sebelum ni jer. Dah dorang ajak main, aku ikut jela. Main 2 game ajer. Ramai-ramai main, ada kot 4 lane budak2 ni main. Kami orang main cross lane.


Aku ni bukannya terer main bowling. But at least, I don’t suck la in bowling. Paling kurang dapatla 100 setiap kali main. Ok la tu. Hehe. Kengkadang, kena social gak ngan budak-budak ni. Ni aku ikut ni coz teman Khairul Afif, dia nak pi beli baju melayu Raya kat KM Mall.


Well,as aku balik Hari Sabtu, aku teman jela dia. One thing with Afif is that he is very picky. Berjam la kalau kuar beli baju dengan dia. Well, he’s that appearance conscious pun. Can’t blame him for that. Biasala orang yang ada awek, have to appear macho and tip top setiap masa. Hoho.
Aku hampir pitam petang tu. Maybe sebab letih main boling dan jalan-jalan banyak. Now, I wonder macam mana makcik-makcik kita tu boleh berjalan jauh ( sampai 3 shopping kompleks + jalan TAR ) dan menjinjing cadar-cadar baru dan berhelai-helai kain ela.


Mungkin semangat raya kot. For me, 2 games of bowling are enough to kill me in this Ramadhan.

2 comments:

damha said...

teringat when i ikut the junoirs main boling..were u there?..aku x igt dh..n i miss buka puasa kat KMS..sup daging kat bazar ramadhan ampangan tu superb!

wankhai said...

no i'm not. juju dan lokman adalah. i saw the pictures in juju's pendrive haritu. ya,that sup utara. tiap-tiap minggu aku beli.huhu