Friday, September 19, 2008

TESL's Kodak Moments


Budak TESL ini kalau kami ni tak active, kami ni hyperactive la. Passive never exists in TESL's life. Manakan tidak, time Mathematics pun most of us akan give damn full attention, though somehow aku nampak cam tekun, sebenarnya tengah memahamkan apa yang Teacher Ririn tengah melalut ni....

Nak dibuat cerita, kami ni memang selalu merayau. Projek ada 2-3. Lucy Gray, The King and I, Merdeka Night, tapi mesti kalau tangkap gambar, tak cukup 13 TESLian.Mesti tak cukup satu atau dua orang.Aih, ni tak boleh jadi ni. Alang-alang hari Jumaat, ada test agama jer , and satu jam lebih before ceramah lak,baik tangkap gambar satu kelas. Yelah, mana tau ada apa-apa ker. Aku pesan kat Maya, dan Nila wat announcement kat blok dia.

Ditakdirkan.

Ada budak takdak mood la. Socio tak siap lak. Aku memang tak ingat apa pasal assignment socio to begin with, kalau tak memang aku tak mintak tangkap gambar hari ni. Yang bangun lambat, pakai tudung bese2 jer. Aku tengok sama jer. Apa baju cantik or tudung cantik pun aku taktau. Sama ja kat aku. Lain ar kalau tiba-tiba baju kurung terbelah dua ka, ni aku pun seriau......

Antara gambar-gambar yang berjaya diambil oleh jurufoto separa profesional separa hentam sajerla , Juju, my roommate:




Antara semua gambar , aku paling suka gambar ni. Tak cukup 13, tapi nampak cambest jer gambar ni. Nila bajet model! Wakaka. Jess! Ko block aku!


Gambar-gambar boleh menjadi satu kenangan. Semestinya. Yalah. Bagaimana kiranya ingin membuktikan bahawa satu masa dahulu, kita pernah slim dan bergaya sakan dengan baju kurung bersaiz S? Bagaimana nak meyakinkan anak-anak kita yang sceptic itu melainkan dengan bukti yang terang dan nyata? Yalah, anak-anak kita mungkin kata kita buat Photoshop, tapi itu kes terpencil. Macam mana pula kalau kita nak tutup mulut jiran-jiran kita yang kata kita dulu gemuk gedempol semasa remaja, hisap dadah banyak tu kurus tu. Hah, dengan gambar lah. " Ni lah saya semasa saya di Kolej MARA Seremban dulu. Ni kawan-kawan saya. Yang ni mengajar MRSM Kuala Krai, yang ni mengajar MRSM Lenggong, yang tudung pink ini skang Penolong Kanan kat MRSM Balik Pulau, ha, dan yang KURUS,SLIM lagi BERGAYA tulah saya".









2 comments:

damha said...

err..im getting fat..don wish for wierd things..haha..u guys r cool..TESL are too

wankhai said...

you're not the only one getting fat. we all are. hahahaha