Wednesday, September 17, 2008

Room Cleaning

Semenjak mid sem test started ni, huh, bilik aku cam tongkang pecah, well, to me la. Kawan-kawan aku kata macam bese jer. Normal bujang room. Hell no. Normal apanya kalau gini. Aku sampai terbawak-bawak la dalam sembahyang Isya' yang Ustaz Sofi imamkan tadi. Tak senang hati tinggalkan bilik camtu. Dengan baju , buku bersepah. Urgh, aku rasa bersalah!

Habis wirid, terus aku chow. Tak guna kot semayang tarawikh kat surau kalau aku asyik teringat jer bilik aku tu. Ni ar bilik aku sebelum kerja pembersihan dilakukan:


Mula-mula, aku kemas buku-buku dan kertas-kertas assignments/essays yang bersepah kat lantai. Banyak gak. Kertas-kertas yang aku selongkar from setor blok Ahad lepas aku masukkan balik dalam stor. Fuih. Lega. Aku kumpul semua Kreko, Arena Komik, Galaxie, Hot aku and masukkan dalam bekas . Susun-susun semula buku-buku yang ada kat rak tu. Baju-baju semua aku gantung dan lipat. Alat-alat kebersihan diri susun leklok balik. Utensils dikumpulkan dan dikutip from lantai-lantai tu. Penuh dustbin.

Aku keloi Juju kat sebelah bilik. Ajak dia tolong aku bersih bilik. Alang-alang kemas buku dan loker aku, baik aku clean satu bilik terus. Tengah-tengah Juju mencari penyapu kat aras atas, aku lak sibuk mengemas katil kami dua. Stretch balik cadar, lipat selimut ( Nazirul tido bilik petang tadi)and aku sempat la cabut-cabut plak yang tak guna. Juju then menyapu. Aku lak berlari gi blok IB, bagi sijil MPP Shazmin and pulang balik buku Razzini.( Thanks Razzini)

Balik bilik, Juju is still sweeping the floor. Tapi dia dah buat dah air untuk mop lantai. Habis-habis dia sapu jer, aku lak mop lantai. Haziq Rambut datang bilik. "Wargh, semangatnya.".Huh. Ini semangat? Kalau semangat betul, kipas dan tingkap aku nak lap tang tu jugak. Huhu. Aku pun melihat kipas bilik. Juju pun. Dah aku tercakap pasal kipas tadi.Huhu. Aku ajak Juju bersih kipas Ahad ni. Okla tu. Dah sebulan tak lap kipas tu.

Huh. Kembali pun bilik aku ke keadaan yang asal.








Aku gembira , memang gembira. Now, baru leh terawikh dengan tenang. Tapi sendiri-sendiri la.

3 comments:

mulanrizu said...

buleh aku mo ngomen x..?..
mmg rjen abeh ar...

wankhai said...

haha.
ni baru sikit ajer ni....
hahaha.
room cleaning, done in 2 hours.

r a y z i n i e said...

oh.UR WELCOME!!